De omslag afbeelding van het boek Snel, Patricia - Perfect Match
Auteur(s) Patricia Snel
Uitgeverij(en) Ambo Anthos
3
Review date 27 juni 2019
De man van Marit (39) is er vandoor met een andere vrouw en ze wil graag een man die écht de moeite waard is, al heeft ze geen tekort aan mannelijke aandacht. Haar assistente in de yogaschool, Susan, raadt haar datingsite Perfect Match aan, volgens haar tien keer beter dan Tinder: alleen maar hoogopgeleide vrijgezelle mannen die serieus op zoek zijn naar een partner. Marit laat zich overhalen en na een iets te voortvarende Italiaan, stuit ze op de charmante Zweedse plastisch chirurg Nils (38). Hij heeft donkere krullen en helderblauwe ogen. Hij is sinds een paar maanden een praktijk aan het opzetten in Nederland. Is hij haar "perfect match" en de vader voor haar toekomstige kindje?

Patricia Snel (1967) groeide op in Gouda en studeerde in Leiden Italiaanse taal-en letterkunde en kunstgeschiedenis. Na haar studie werkte ze voor een marketing- en communicatiebureau, richtte ze diverse bedrijfjes op en reisde ze veel. Ze woonde onder andere in Singapore en op de Kaaimaneilanden. In 2016 verhuisde ze terug naar Amsterdam, waar ze een woonboot heeft. Perfect match is haar zevende thriller.

“Tegenwoordig ben je exclusief voor elkaar wanneer je stopt met appen met oude liefjes en je profiel van datingsites verwijdert. Wat een tijdperk.”
Dit boek is blijkbaar een herziene versie van de in 2016 uitgegeven ‘Perfect match’. De ‘Isa’ van vierendertig jaar is veranderd in de negenendertigjarige Marit. Ze is in het begin van het verhaal nogal naïef. Door de baby van haar beste vriendin Lotte – een kindje dat ze zelf ook graag wil – wil ze misschien wel te graag een relatie. Toch voel je op je klompen aan dat een knappe plastisch chirurg op een datingsite weinig te zoeken heeft en er een addertje onder het gras zit. Al snel slaat het romantische verhaal dan ook om in een tragedie voor Marit. Ze wil maar één ding en dat is wraak. Omdat ze geen vertrouwen heeft in de recherche, gaat ze zelf op onderzoek uit in het criminele wereldje. Waar Isa naar Dubai en Singapore reisde, gaat Marit van Montreux naar Jakarta en Odessa.

In korte zinnen en 28 hoofdstukken probeert de schrijfster de spanning op te bouwen, hetgeen niet altijd lukt. Marit achtervolgt Nils vastberaden. Ze geeft duizenden euro’s uit aan vliegtickets, taxi’s en allerlei spullen en sluit zelfs de yogaschool waarvoor ze zo hard heeft gewerkt. Perfect match zorgt ervoor dat je nooit meer onbevangen op een datingsite kijkt. Dankzij de heldere stijl van Patricia is het een makkelijk leesbaar verhaal dat zeker een aantal uren (maar circa 200 bladzijden) leesplezier oplevert.

17 mei 2024 9:21

0