De omslag afbeelding van het boek Ruston, Jessica - Je loog tegen mij
Auteur(s) Jessica Ruston
3
Review date 3 maart 2017
Klara Mortimer heeft haar moeder nooit echt gekend, ze heeft alleen de verhalen die ze van haar vader kent. Haar moeder was topmodel en heeft haar verlaten toen ze zes jaar was. Dat haar moeder zomaar weggegaan is heeft ze een plek kunnen geven. Tot ze een sleutel krijgt die haar naar een garage vol met spullen van haar moeder leidt. Het verleden wordt opgerakeld door een dagboek van haar moeder waarvan de inhoud totaal niet overeenkomt met de verhalen die Klara van haar vader gehoord heeft. Ze gaat dan ook op onderzoek uit om uit te zoeken wat er nu daadwerkelijk gebeurd is.

Je loog tegen mij van Jessica Ruston is een boek dat heerlijk wegleest. Al vanaf de eerste pagina wordt je gepakt door het verhaal. Zeker omdat de zoektocht van Klara dermate beschreven is dat je echt met haar meeleeft en snapt waarom ze wil achterhalen wat er gebeurd is met haar moeder. Doordat je meeleest met Klara in het dagboek van haar moeder, word je meegevoerd in de modellenwereld waarin haar moeder een rijzende ster was. Je begrijpt waarom Klara haar twijfels heeft naarmate je meer te weten komt over de intriges van de modellenwereld en haar moeders romances.

Alhoewel het boek heerlijk wegleest heeft het meer van een roman dan van een thriller, in het boek komt over het algeheel weinig spanning voor. Ook het einde lijkt in niets op een thriller en dat is teleurstellend. Je hoopt op meer spanning en een ontknoping die totaal onverwacht was.

19 mei 2024 1:58

0