roadtrip suzanne vermeer thriller recensie thrillzone.jpg
Auteur(s) Suzanne Vermeer
Uitgeverij(en) A.W. Bruna Uitgevers
3
Review date 25 juli 2022

Suzanne Vermeer is het pseudoniem van de in juni 2011 overleden auteur Paul Goeken (48). All-inclusive (2006) was zijn eerste boek en werd meteen een bestseller. In overleg met zijn familie is besloten om de boeken van Suzanne Vermeer voort te zetten. Lees hier onze andere recensies. Roadtrip verscheen onlangs en dit is onze recensie!

Paula Visser en haar man Theo maken een lang gekoesterde droom werkelijkheid: met een camper rondreizen langs de Amerikaanse westkust. Paula had gehoopt dat deze reis zou helpen om hun relatie weer goed op de rit te krijgen. Maar al enige tijd voor de reis krijgt Paula vreemde sms’jes. Ze refereren aan een groot geheim dat Paula met zich meedraagt.

Eenmaal in Amerika probeert Paula haar onrustige en angstige gevoelens los te laten en te genieten van de reis. Maar dat gaat haar minder goed af dan gehoopt. En dan staat ineens een oude bekende voor haar neus in Las Vegas. Als niet veel later Theo spoorloos verdwijnt raakt Paula steeds meer in paniek. Ze besluit naar de politie te gaan, maar dan wordt haar nachtmerrie alleen maar groter.

Roadtrip speelt zich voor het grootste gedeelte af aan de westkust van Amerika waar Paula en haar man Theo een rondreis maken. Voor wie zelf ook in een camper door dit deel van Amerika heeft rondgereisd is de setting van het verhaal een feest van herkenning. Maar ook wie nog nooit een voet op Amerikaanse bodem heeft gezet zal genieten van de pareltjes die het landschap te bieden heeft en die goed worden geportretteerd in het boek.

Zoals iedere Suzanne Vermeer is ook Roadtrip een boek waarbij wegleggen maar moeilijk gaat. De schrijfstijl is zeer toegankelijk en de spanning wordt gaandeweg het verhaal goed opgebouwd, waardoor je als lezer geboeid blijft. Hier en daar bevatten de verhaallijnen wel situaties die behoorlijk voorspelbaar zijn, maar toch is de ontknoping weer zeer goed bedacht. De grote fanclub van de thrillers van Vermeer zal wederom genieten van deze spannende zomerthriller!

Suzan Ijdema
Ik ben Suzan IJdema. Ik woon samen met man en twee kinderen in het Friese Garyp. Ik werk als communicatieadviseur bij een gemeente. Al vanaf het moment dat ik kan lezen verslind ik boeken. Ik vind het heerlijk om me in een verhaal te verliezen en de wereld langs me heen te laten gaan. Voor mij is Karin Slaughter al jarenlang de ultieme thrillerkoningin, maar door het recenseren voor Thrillzone komen ook voor mij nog onbekende schrijvers op mijn pad. Nieuwe, goede auteurs ontdekken dat maakt lezen een feestje.