Auteur(s) Susan Muskee
Uitgeverij(en) Loft Books
3
Review date 16 juli 2021
Categories Roman

Siervuurwerk en sneeuwvlokken het vierde deel in de Liefde, natuurlijk-serie van Susan Muskee en tevens het laatste deel. Het is tijd om afscheid te nemen van de vier vriendinnen.

In Siervuurwerk en sneeuwvlokken staat Sophie in de schijnwerpers. Ze is net gemigreerd naar New York om haar droom waar te maken. Ze is ingetrokken in haar mini-appartementje en probeert een baan te vinden, wat niet zo simpel blijkt te zijn; ze krijgt de ene afwijzing na de andere. Gelukkig heeft ze spaargeld waar ze de eerst maanden van kan leven. Boven het feit dat ze niet onmiddellijk een baan vindt, blijkt haar ex Liam niet zo gelukkig te zijn met haar terugkeer naar New York.

Wanneer ze denkt om de handdoek in de ring te gooien, ontmoet ze haar buurvrouw June die meteen haar nieuwe BFF wordt en haar aanmoedigt om te blijven solliciteren en haar mee op sleeptouw neemt in New York. New York mag dan wel een grote wereldstad zijn; al snel blijkt het ook een kleine wereld te zijn en is het niet zo makkelijk om Liam te ontwijken.

Dit laatste deel in de Liefde, natuurlijk-reeks is volledig gericht op het emigreren van Sophie naar New York en hoe ze daar haar leven opbouwt. Als lezer leer je haar steeds beter kennen en ga je van haar personage houden. Het spijtige aan dit deel is dat de andere meiden niet zo vaak in beeld komen omdat de afstand tussen hen nu een stuk groter is. Dit voelt als een gemis in Siervuurwerk en sneeuwvlokken.

De schrijfstijl van Muskee is net zo vlot als ze in de andere delen hanteert. De lezer wordt in het verhaal gezogen vanaf de eerste zin; voor de fans van de serie is het alsof je meereist met Sophie en haar emigreren zelf meemaakt. Je krijgt een band met haar en het voelt alsof ze onze vriendin geworden is.

De epiloog in het verhaal geeft ons een vooruitblik van hoe de vriendinnen zeven jaar later in het leven staan. Deze is geschreven vanuit het perspectief van Robin. Dat is ergens best jammer, omdat Abigail op deze manier overgeslagen wordt en zij is toch één van de vier die deze serie compleet maakt. Aan de hand van de epiloog weten we ook zeker dat er geen onverwacht deel meer in de serie komt en dat dit laatste deel echt een afscheid is. Daarmee zet Muskee direct de toon; de lezer zal ultiem moeten genieten van dit deel.

De Liefde, natuurlijk-serie van Susan Muskee is een heerlijke feelgood-reeks die iedere liefhebber van het genre zal kunnen smaken. Het bezorgt je wat heerlijke leesuurtjes door de avonturen van de vriendinnen te beleven. Alsof je er zelf bij hoort!

Lieselotte Danneels
Lieselotte Danneels
Ik ben Lieselotte Danneels. Ik woon samen met mijn gezin in het West-Vlaamse Brugge. Als job ben ik winkelverantwoordelijke bij een Telecomoperator.

Sinds 2020 recenseer ik voor ThrillZone. Mij zul je nooit zonder boek vinden; waar ik ook naartoe ga, ik neem een boek mee. Mijn favoriete genres zijn thriller en feelgood. Ook al lukt het door de drukte niet altijd om veel meters te maken per dag, iedere avond voor het slapen gaan moet ik een hoofdstuk gelezen hebben. Anders heb ik geen goede nachtrust.

Ik lees heel veel auteurs en ontdek ook graag nieuwe auteurs. Natuurlijk heb ik ook favoriete auteurs. Voor het thrillergenre zijn dit Karin Slaughter en Anja Feliers. Voor het feelgood genre zijn dit Rachel Hore en Lucinda Riley.