De omslag afbeelding van het boek Waddenstorm
Auteur(s) Noortje Brink
Uitgeverij(en) Loft
4
Review date 24 oktober 2020
Marieke gaat een midweek naar Texel met haar beste vriendin Karin en hun beide zoons. Beide kunnen ze een vakantie goed gebruiken; Karin is sinds de scheiding bijna volledig verantwoordelijk voor de opvoeding van haar zoon en Marieke krijgt weinig aandacht van haar man. Ze hebben allemaal erg veel zin in hun vakantie, maar hun vakantieplezier wordt bruut verstoord als de zoon van Marieke op de boot tegen een man aan botst. Wanneer er een jongen vermist wordt, stelt zijn vader Marieke hier verantwoordelijk voor. Marieke zet er alles op om die jongen te zoeken, maar als blijkt dat dan haar eigen zoon vermist raakt, komt het wel erg dichtbij.

Waddenstorm is het vierde boek van Noortje Brink. Noortje Brink (1978) werd geboren in Nijmegen, waar ze nog altijd woont met haar man en twee kinderen. Ze houdt van wandelen en afspreken met haar vriendinnen en leest het liefst thrillers en spannende verhalen. Haar boeken zijn korte ebooks met allemaal een spannend karakter. Waddenstorm past goed in het rijtje thuis (lees hier onze recensies).

Noortje Brink begint Waddenstorm met de zoektocht van een vrouw. Je weet niet wie deze vrouw is en wie dus vermist is, maar je weet wel dat de zoon van de vrouw vermist is. De spanning is goed te voelen en je raakt gelijk nieuwsgierig naar het verloop van het verhaal.

De karakters van de hoofdpersonen worden wederom goed neergezet door Noortje Brink. Je krijgt van alle personages een goed beeld en kunt daardoor goed inleven in het verhaal. Het onderwerp is de schrik van elke moeder; je kind kwijt raken. Dit is geen origineel onderwerp, maar het grijpt je wel aan omdat je je kan voorstellen dat dat het verschrikkelijkste is wat je als moeder mee kunt maken.

Waddenstorm is ook weer erg vlot geschreven en blijft je aandacht goed vasthouden. Er zitten verschillende personages in het verhaal die verdachte dingen doen, waardoor je niet direct weet wie de dader is. Dat heeft Brink goed gedaan, je blijft alert op allerlei verdachte zaken. Helaas is dit verhaal ook weer erg snel uit en je wilt eigenlijk meer lezen. Het verhaal is wel helemaal af en je blijft daardoor niet onbevredigd achter.

Noortje Brink heeft met Waddenstorm een spannend verhaal geschreven. Het onderwerp is aangrijpend, waardoor je goed mee kunt leven met de hoofdpersonen. Het verhaal is chronologisch geschreven, met tussenstukken die de zoektocht naar de vermiste jongen beschrijven. Doordat je niet weet wie de personages zijn in die tussenstukken, is de spanning goed te voelen. Sommige situaties hadden wat meer uitgebuit kunnen worden om nog wat meer kracht te zetten in de situatie van de hoofdpersoon.

Waddenstorm is een vlot verhaal die de schrik van elke moeders weergeeft.

25 april 2024 16:02

0