de logé nelle lamarr thriller recensie thrillzone.jpg
Auteur(s) Nelle Lamarr
4
Review date 25 februari 2024

Nelle Lamarr is een New York Times- en USA Today-bestsellerauteur. Ze woont samen met haar man en kinderen in Los Angeles. Ze was één van de originele co-creators en producers van de televisieserie Power rangers. Onder het pseudoniem Nelle L’Amour schreef ze al een behoorlijk aantal erotische romans en onder het pseudoniem E.L. Sarnoff schreef ze twee fantasynovels. De logé is haar eerste psychologische thriller.

Tanya, een Britse uitwisselingsstudent, komt een jaar lang in het gezin van Nathalie en Matt wonen. Voor Nathalie, die nog steeds rouwt om de dood van haar dochter Annabel is Tanya de kans om haar gezin weer dichter bij elkaar te brengen. De zeventienjarige Paige zit helemaal niet te wachten op de knappe Tanya die haar intrekt neemt in de kamer die van haar zus Annabel was. Gaandeweg het verhaal neemt Tanya steeds meer de plaats van Annabel is en Nathalie begint zich af te vragen wie ze in huis heeft gehaald. Het lijkt er ook op dat het verleden Nathalie in begint te halen, iets wat ze ten koste van alles wil voorkomen.

Genoeg ingrediënten dus voor Nelle Lamarr om van De logé een intrigerend verhaal te maken. En dat is prima gelukt. Het verhaal gaat onder je huid zitten en dat komt vooral doordat het geschreven is vanuit het perspectief van Nathalie én Paige en op het laatst ook dat van Matt.

De lezer komt terecht is een gezin dat een groot verlies met zich meedraagt, namelijk de dood van hun oudste dochter Annabel. De omstandigheden van haar dood blijven lang ongewis maar je voelt aan alles dat er iets aan de hand is. Het zelfde gevoel bekruipt je als Tanya haar intrede doet in het gezin; naast dat ze vreselijk maniputalief is zijn er legio zaken die niet kloppen. Maar wát precies, blijft lang onduidelijk. Het is juist die spanning die maakt dat je door moet lezen.

De band tussen Nathalie en Tanya wordt heel snel erg sterk en dat is tegen het zere been van Paige, die al snel vermoedt dat Tanya niet is wie ze zegt dat ze is. Geholpen door haar broertje Will gaat ze op onderzoek uit. Ze ontdekken al gauw een paar zaken die niet lijken te kloppen.

Lamarr heeft haar karakters zo gecreëerd dat ze allesbehalve doorsnee zijn. Dit draagt stevig bij aan de kleuring van het verhaal. Ze geeft steeds een paar kruimels weg en net als je denkt dat je weet hoe het zit, blijkt het toch weer net iets anders te gaan. Een fantastische thriller die je uit móét lezen!

Marcel van Delft
Toen ik het boek In Cold Blood van Truman Capote gelezen had was ik verkocht. Ik wilde meer boeken in dit genre gaan lezen. En dat is gelukt kan ik melden! Ik lees, als het even kan, iedere dag. Eerst alleen voor mezelf maar sinds 2020 ook als jurylid voor de Bronzen en Zilveren Vleermuizen van het Nederlands Thrillerfestival. Nu mag ik ook recenseren voor Thrillzone! Het verandert niets aan het plezier van lezen, wel krijgt het een extra laag, en dat is mooi.