het perfecte leven van mevrouw parrish liv constantine thriller recensie thrillzone.jpg
Auteur(s) Liv Constantine
Uitgeverij(en) HarperCollins
3
Review date 25 september 2018

Amber Patterson heeft er genoeg van om met moeite rond te komen, hard te moeten werken. Ze wil rijkdom, macht en glamour. Zoals Daphne Parrish heeft die getrouwd is, met een knappe succesvolle man, heel rijk is en aanzien geniet. Daphne moet van haar troon gestoten worden, ten koste van alles, met maar 1 doel; zelf het perfecte leven van mevrouw Parrish leiden. Maar is het perfecte leven van Daphne wel zo perfect?

Het boek begint met het verhaal van Amber een jonge vrouw die het zat is om onzichtbaar te zijn, zat van alle rijke mensen die haar als niets anders dan meubilair zien. En ook van het moeten ploeteren voor elke cent. Ze wil meer! Luxe, rijkdom, glamour en een knappe man. Alles wat Daphne Parrish heeft. Ze infiltreert in het leven van Daphne en weet sympathie bij haar op te wekken door te liegen dat haar zusje aan dezelfde ziekte is overleden. Op die manier laat Daphne haar toe om te helpen bij haar stichting voor Taaislijmziekte. Maar dat niet alleen, Amber werkt zich uit de naad om gezien te worden en biedt zich aan als luisterend oor. Alles om Daphnes beste vriendin te zijn, met als ultieme doel mevrouw Parrish worden en het perfecte leven van Daphne over te nemen.

Vervolgens komt het verhaal van Daphne aan bod, je komt er al snel achter dat werkelijk niets is zoals het lijkt en zonder al teveel hierover weg te willen geven.. Amber tuint er met open ogen in! De verschillende perspectieven zijn zeer intrigerend, want je vraagt jezelf regelmatig af wat bezielt iemand? Maar eerlijk is eerlijk, Amber kon nauwelijks geloven dat Daphne haar zo makkelijk accepteerde en dat ging ook regelmatig door mijn hoofd. Amber word als een liegende, bedriegende en over lijken gaande vrouw neergezet, waarbij het nauwelijks te geloven is dat iemand haar überhaupt aardig zou vinden. En bij Daphne kan je in eerste instantie niet anders denken dan wat een naïef rijk modepoppetje.

Op de voorkant van het boek wordt al een enorme hint gegeven; soms weet je precies wat je wilt..tot je het krijgt. En om eerlijk te zijn, hierdoor is er weinig spannends aan het boek. Het wordt gepresenteerd als thriller, dat is het zeker niet want daarvoor ontbreekt simpel weg genoeg spanning. Een roman zou een betere omschrijving zijn. Maar toch is die twist, dat niet alles is zoals het lijkt wel datgene wat er voor zorgt dat het boek heerlijk wegleest. Je moet weten hoe het eindigt en als je dan denkt dit was het, dan wordt er nog net even een twist aan het verhaal gegeven. En de intriges maken het ontbreken van spanning uitermate goed, want hij is niet weg te leggen!

Tóch is het een boek dat je niet snel weglegt, dat mateloos intrigeert en als je denkt nu is het klaar, er nog een schepje boven op gedaan wordt. Dus ondanks dat hij niet heel spannend is, wel een heerlijk boek!

1 mei 2024 22:36

0