de laatste getuige liv constantine thriller recensie thrillzone.jpg
Auteur(s) Liv Constantine
Uitgeverij(en) HarperCollins
4
Review date 24 juni 2019

Liv Constantine is het pseudoniem van 2 zussen, Lynne en Valerie Constantine. Hun oma vertelde hen spannende verhalen, toen ontstond hun voorliefde voor dit genre. Zij wonen allebei in Amerika. Veelvuldig emailcontact en facetimen maakt het voor hen mogelijk om samen boeken te schrijven, al wonen ze 3 staten van elkaar vandaan. Hun gezamenlijke debuut Het perfecte leven van mevrouw Parrish werd een internationale bestseller. Lynne schrijft ook onder het pseudoniem L.C. Shaw de Jack Logan thrillerserie. De laatste getuige is hun tweede gezamenlijke boek.

Op de omslag van het boek zien we een blauwe kamer met daarin een vrouw gekleed in een witte jurk. We zien haar rug en zij kijkt uit een raam. De titel van het boek staat in gele letters vermeld. De ondertitel luidt ‘In haar wereld van rijkdom, luxe en privileges ligt een moordenaar op de loer…’.

Het boek start met een spannende proloog, waarin een vrouw zich in een brandend huis bevindt. Na die eerste bladzijdes wil je als lezer al weten hoe dit zo gekomen is en hoe het verder met haar zal gaan… Kate Michael is de hoofdpersoon in dit boek. Op de begrafenis van haar vermoorde moeder komt een jeugdvriendin, Blaire om haar te steunen. Blaire is misdaadschrijfster en wil helpen met het zoeken naar de moordenaar. Dan ontvangt Kate dreigmails, afschuwelijke pakjes en er gebeuren dingen waardoor duidelijk wordt dat de moordenaar iemand is die haar goed kent. Ook haar dochtertje moet beschermd worden, maar tegen wie?

‘Ondertussen tolden de gedachten door Kates hoofd. De man die hun financiën beheerde, die ze sinds haar vroege jeugd kende, had haar gevolgd en foto’s van haar gemaakt; haar nanny liet Annabelle rauw ei eten; haar vader deed geheimzinnig over zijn ruzie met haar moeder op de dag waarop ze werd vermoord; Simon hield in het beste geval geen rekening met haar gevoelens en haar mening over Sabrina en in het slechtste geval bedroog hij haar; en de een of andere psychopaat was ondanks een securityteam dat was ingehuurd om haar veiligheid te garanderen haar huis binnengedrongen. Wie had ze nog meer totaal verkeerd ingeschat?’

Kates eerste vriend is omgekomen tijdens een auto-ongeluk waar ook Blaire bij betrokken was. De impact van dit ongeluk speelt mee in de gebeurtenissen van nu. Er is veel aandacht voor de gedachtes van personen en de sfeer in het boek. Hierdoor raak je als lezer snel betrokken en leef je mee met Kate. Het blijft lang spannend wie de dader is en hoe alle gebeurtenissen in verleden en heden met elkaar verband houden. De uiteindelijke ontmaskering van de moordenaar is verrassend.

Na deze onthulling wordt nog aandacht gegeven aan de omstandigheden die maakten dat iedereen verdacht werd en hoe de personen tot hun handelingen kwamen. Dan wordt duidelijk hoe knap dit verhaal in elkaar is gezet.

Voor liefhebbers van een spannend boek met actuele dreiging en psychologische ‘spelletjes’ is De laatste getuige prettig leesvoer!

Renate
Renate van der Kwast
Sinds ik kon lezen, dook ik in een boek. Als kind las ik graag sprookjesboeken. Even een andere wereld instappen en daar dingen meebeleven die in het echt niet kunnen, vond ik prachtig. Het verplichte boeken lezen voor mijn schoolexamen vond ik geen straf en wellicht ben ik een van de weinige leerlingen die daadwerkelijk alle boeken van haar lijst helemaal heeft gelezen!
Ik geniet tegenwoordig ter ontspanning van spannende boeken, historische romans, fantasy en science fiction, maar uitstapjes naar andere genres maak ik ook wel. Belangrijk voor mij aan een boek is dat ik graag meegenomen word naar een andere wereld, een ander milieu of een andere cultuur. Bij een thriller vind ik het belangrijk dat het lang spannend blijft en dat ik nieuwsgierig word gemaakt naar de personen in het boek.

17 april 2024 21:30

0
Liv Constantine is het pseudoniem van 2 zussen, Lynne en Valerie Constantine. Hun oma vertelde hen spannende verhalen, toen ontstond hun voorliefde voor dit genre. Zij wonen allebei in Amerika. Veelvuldig emailcontact en facetimen maakt het voor hen mogelijk om samen boeken te schrijven, al wonen ze 3 staten van elkaar vandaan. Hun gezamenlijke debuut Het perfecte leven van mevrouw Parrish werd een internationale bestseller (lees hier onze recensie). Lynne schrijft ook onder het pseudoniem L.C. Shaw de Jack Logan thrillerserie. De laatste getuige is hun tweede gezamenlijke boek.