De omslag afbeelding van het boek Tel tot tien
Serie Chicago
Auteur(s) Karen Rose
4
Review date 18 november 2020

Reed werkt al jaren bij de brandweer en rechercheur Mia is net terug van zorgverlof nadat zij en haar partner beschoten zijn tijdens een vorige zaak. Reed en Mia gaan samenwerken nadat er een vermoorde vrouw gevonden is in een afgebrand huis. Ze blijkt vermoord te zijn voordat het huis in brand gestoken werd. Tijdens de jacht naar de moordenaar worden meer mensen levend verbrand. Als Mia en Reed achter de dader komen, wordt de dader persoonlijk en is het nog maar de vraag of ze hem te pakken krijgen voordat hij hun te pakken heeft.

Karen Rose heeft al vele thrillers op haar naam staan. Haar boeken zijn over het algemeen romantische thrillers. Karen Rose studeerde chemie aan de Universiteit van Maryland. De boeken zijn onder te verdelen in de locaties waar de gebeurtenissen plaatsvinden. Om de personages goed te leren kennen is het verstandig om met het eerste deel van de serie te beginnen. Tel tot tien is het vijfde boek van de serie 'Chicago'.

Tel tot tien is een spannend verhaal waarbij Karen Rose de vaart er goed in heeft zitten. Er is van alles aan de hand en de ene heftige scène wordt opgevolgd door de volgende. Het aantal personages wordt op een goede manier opgebouwd, waardoor je ze goed leert kennen en verschillende mensen verdenkt van de moordzaken.

Er komen verschillende heftige onderwerpen aan bod, maar al vrij snel is duidelijk dat de dader een ingrijpende gebeurtenis in het verleden heeft meegemaakt. Naast het verhaal van Reed en Mia wordt namelijk ook het verhaal vanuit de dader geschreven. Je leest al gauw wat de dader allemaal van plan is en daardoor heb je het gevoel dat de tijd begint te dringen als er al een aantal personen vermoord worden.

Karen Rose heeft met Tel tot tien niet alleen een spannend, maar ook een romantisch verhaal geschreven. Dit keer voert het niet de boventoon en is het een vloeiend samenspel met het verhaal. Het voegt in dit verhaal zeker wat toe omdat de moordenaar persoonlijk wordt voor Mia en Reed. Zal het hun relatie in de weg zitten en kunnen ze nog wel geconcentreerd hun werk doen?

Al met al is Tel tot tien een spannende thriller van Karen Rose die verschillende moorden bevat, waardoor je al gauw hoopt dat het een keer stopt. Er komen ontzettend veel onderwerpen in het verhaal aan bod, wat min of meer als bijzaak wordt weggezet, maar allemaal een toegevoegde waarde hebben voor het verhaal. Je kunt je daardoor goed inleven in de hoofdpersonen. Het is daarmee een aangrijpende thriller geworden, waarbij je tijd tekort komt om op adem te komen.

29 maart 2024 8:14

0

Karen Rose heeft al vele thrillers op haar naam staan (lees hier onze recensies). Haar boeken zijn over het algemeen romantische thrillers. Karen Rose studeerde chemie aan de Universiteit van Maryland. De boeken zijn onder te verdelen in de locaties waar de gebeurtenissen plaatsvinden. Om de personages goed te leren kennen is het verstandig om met het eerste deel van de serie te beginnen. Tel tot tien is het vijfde boek van de serie 'Chicago'.