de medeplichtige john grisham thrillzone recensie thriller.jpg
Serie Kid Lawyer
Auteur(s) John Grisham
4
Review date 5 juni 2020

De jeugdthriller De medeplichtige is het zevende deel van de Kid Lawyer serie van legal thriller grootmeester John Grisham. John Grisham, één van de succesvolste thrillerschrijvers. Zijn boeken zijn inmiddels in 40 talen vertaald en zijn er meer dan 300 miljoen exemplaren verkocht. De Kid Lawyer serie draait om Theo Boone, 13 jaar en vastbesloten de beste advocaat van de staat te worden.

Woody Lambert zit in de problemen. Er zijn gezinsproblemen, school gaat slecht en zijn oudere broer Tony is op proefverlof na een arrestatie voor drugsbezit. Op een avond is Woody onbedoeld aanwezig als Tony en zijn vriend Garth bierdrinkend rondrijden. Garth blijkt een verkoper in een avondwinkel met een nepwapen te hebben bedreigt. Woody heeft er niets mee te maken, toch is hij gearresteerd voor medeplichtigheid. Zonder juridische bijstand zal hij naar de jeugdgevangenis moeten. Theo Boone schiet zijn vriend Woody te hulp.

De medeplichtige zal de lezers van jeugdthrillers zeker aanspreken. Grisham laat de lezer kennismaken met de vindingrijkheid van Theo en weet het plot zo af en toe een verrassende wending te geven. De lezer kan al wel snel aanvoelen welke kant het verhaal op gaat. Naast de ‘hoofdcasus’ komt er ook nog een zaak om de hoek. Deze komt enigszins uit het niets, maar geeft wel een leuke twist aan het verhaal. Het boek is begrijpelijk geschreven, ondanks de juridische context. Al met al een leuke thriller voor de jeugdige lezer en een goed vervolg in de Kid Lawyer serie!

Chris van der Brug

28 maart 2024 12:31

0
De jeugdthriller De medeplichtige is het zevende deel van de Kid Lawyer serie van legal thriller grootmeester John Grisham. John Grisham, één van de succesvolste thrillerschrijvers. Zijn boeken zijn inmiddels in 40 talen vertaald en zijn er meer dan 300 miljoen exemplaren verkocht (lees hier onze recensies). De Kid Lawyer serie draait om Theo Boone, 13 jaar en vastbesloten de beste advocaat van de staat te worden.