De omslag afbeelding van het boek Thijssen, Chinouk - Hij is van mij
Auteur(s) Chinouk Thijssen
Uitgeverij(en) Scelta Publishing
4
Review date 17 februari 2016
Zara groeit op bij haar oma. Haar ouders zijn toen zij nog heel jong was verongelukt. Zara wordt aangenomen in een kledingwinkel als manager. Als zij Arthur ontmoet slaat de vonk over. Verliefd! Op een collega. Zara en Arthur kunnen hun geluk niet op. Dan blijkt een collega spoorloos verdwenen. Pril geluk wordt ruw verstoord. De sfeer onder de collega's wordt er niet beter op. Jaloezie onder collega’s speelt een rol. Zara heeft het gevoel constant in de gaten gehouden te worden. Maar is dat ook zo en door wie?

Hij is van mij is een young adult thriller. Het boek is door Chinouk Thijssen eerder uitgegeven als volwassen thriller met oudere personages. Achter in het boek legt Chinouk uit hoe dit schrijfproces ontstaan is. De volwassen versie heb ik niet gelezen. Daarom ook geen vergelijking tussen de twee uitgaven. Omdat ik dit boek als ebook heb gelezen kan ik geen oordeel geven over het uiterlijk van het boek. Deze young adult thriller begint met een schuin gedrukt gedeelte, waarbij de ik-figuur een op wraak zinnend persoon is. Wie dat is, is niet duidelijk. Deze schuin gedrukte stukken tekst komen met enige regelmaat terug. Daardoor krijgt de lezer stukje bij beetje meer te weten over de gestoorde op wraak beluste persoon, wat de spanning flink opvoert.

Het taalgebruik past prima bij de jonge volwassenen die de hoofdrol in dit boek spelen. Is ook heel geloofwaardig. Zara's angst en twijfel worden tastbaar. Je wilt weten wie er achter de verdwijning van Zara’s collega zit en blijft doorlezen in dit niet erg dikke boek (267 bladzijden). Langzamerhand wordt alles duidelijker en voor je het weet is het boek uit. Maar wat een eind...dat laat je niet direct los. Een open eind wat te denken geeft.

Hij is van mij is een young adult thriller die niet alleen voor jongeren, maar ook voor ouderen puur leesgenot oplevert.

7 mei 2024 13:24

0