De omslag afbeelding van het boek Brouwer, Candy - Bed & Breakfast
Auteur(s) Candy Brouwer
Uitgeverij(en) De Crime Compagnie
3
Review date 6 april 2016

Jessica komt op een schoolreünie haar vroegere schoolvriendin Danielle tegen, die het tegenwoordig helemaal gemaakt heeft als model. Zij vraagt Jessica om op haar huis in Frankrijk te passen. Als het water Jessica na aan haar lippen komt te staan besluit ze op dat aanbod in te gaan met de verwachting een poosje heerlijk vakantie te kunnen vieren. Bij aankomst blijkt het huis echter een ‘bed & breakfast’ te zijn waar ze kennismaakt met de knappe Alain, Danielles persoonlijke assistent. Hij lijkt van plan het Jessica op alle fronten naar haar zin te maken en laat haar nieuwe grenzen verkennen. Maar dan staat er een onverwachte gast voor de deur met bijzondere verwachtingen. Kort daarna gebeurt er een ongeluk. Of was het geen ongeluk? En waar is Danielle? De politie wordt ingeschakeld en ook Jessica gaat op onderzoek. Al snel ontdekt ze dat niets is wat het lijkt.

Candy Brouwer (1978) schrijft onder pseudoniem, aangezien haar werkgever liever niet wordt geassocieerd met Candy's hobby: het schrijven van erotische thrillers. In het dagelijks leven is Candy namelijk woordvoerder van een bedrijf in de commerciele sector. Ze woont samen met haar vriend in de Randstad. Het Luxor Resort is haar eerste thriller,“ aldus de Crime Compagnie. Bed & breakfast is dus het tweede boek van Candy Brouwer. Ik heb het eerste boek ook gelezen en wist dus ongeveer wat ik kon verwachten. Die verwachting bleek te kloppen.

Het boek op zich is mooi vorm gegeven. Alleen straalt de cover zeker geen spanning uit maar doet het zonnig en zomers aan wat eigenlijk ook wel weer bij het verhaal past. De schrijfstijl is prettig: korte, duidelijke zinnen in ‘normale’ taal. De genummerde hoofdstukken worden afgewisseld met hoofdstukken in een iets ander lettertype. Die vertellen het verhaal van een jonge Danielle vanaf het moment dat ze bij Jessica in de klas kwam en die afwisseling leest lekker weg. Het verhaal is wat mij betreft absoluut ongeloofwaardig. Er gebeuren dingen die niet kunnen of nooit zouden gebeuren en de hoofdpersoon is wel erg naief voor haar leeftijd.

De cover belooft de lezer een thriller, maar over die term zouden we heel lang kunnen discussiëren. De meningen daarover verschillen enorm. Naar mijn mening is dit boek geen thriller maar valt het meer onder de noemer ‘spannend verhaal met een erotisch tintje’. Ondanks de onwaarschijnlijkheden vond ik het toch een vermakelijk boek. Geen hoogstandje dus maar een aangenaam tussendoortje, bij voorkeur in de zon op een strand met een lekker drankje.

1 mei 2024 17:40

0